domingo, 30 de octubre de 2011

26 febrero 2005 La Vanguardia

26 febrero 2005



Un mes i escaig abans, el barri del Carmel de Barcelona va patir l’ensorrament de diversos edificis a conseqüència de les obres de construcció del metro. Alguns dels AMICS d’en Robert vàrem tenir que cobrir, durant molts dies, tota la informació sobre el succés i vàrem aprofitar a visitar en Robert en diverses ocasions ja que el despatx de l’ACVOT es trobava molt a prop del lloc dels fets.
La sorpresa va arribar quan unes setmanes després en Robert convocava als medis de comunicació per cobrir un acte festiu dedicat, no pas als nens i nenes de l’ACVOT sinó als nens i nenes afectats per l’ensorrament.

El dissabte 26 de febrer, en la Sala d’Actes de la Bibloteca “Joan Marsé” del barri del Carmel, un centenar de nens van poder gaudir de la festa preparada per en Robert i en la que va comptar amb la col·laboració absolutament altruista dels seus amics de la Companyia “La Lluna de Girona”, el cómic Barragán o els Pallassos Pipo’s.

Hores d’ara encara hi ha joves que recorden aquella festa. De fet, ho podem constatar quan quedem amb en Robert per qualsevol tema prop de casa seva i anem a fer un xocolata amb xurros. Sempre es convidat pels propietaris del comerç.

La companya Anna Casanovas ho plasmava així a La Vanguardia del diumenge 27 de febrer.



Risas solidarias en El Carmel


La desgracia que ha sufrido el Carmel ha despertado la solidaridad de múltiples y variadas asociaciones. La Associació Catalana de Víctimes d'Organitzacions Terroristes (Acvot) no ha sido una excepción. Bajo el lema Estamos con vosotros, esta organización convocó ayer a las seis de la tarde un acto infantil solidario que congregó a unos doscientos vecinos del barrio. El auditorio de la biblioteca Juan Marsé se ocupó preferentemente de niños y familias que agradecieron poder “echar unas risas” en la difícil situación en la que se encuentran. El Circo Americano también se ha unido al acto solidario y ha donado 500 entradas para los afectados del Carmelo y para los miembros de Acvot, que se repartieron en el recinto. Robert Manrique, presidente de dicha asociación, abrió el acto con un emotivo discurso en el que explicó el motivo de la actuación: “Sabemos lo que estáis pasando porque también hemos sufrido. Siempre pedimos solidaridad y ahora queremos darla nosotros”. Manrique destacó como curiosidad que el despacho que posee esta entidad en Catalunya, ubicado en una zona afectada, el barrio de la Taxonera, también está sufriendo las consecuencias del efecto Carmel con la aparición de grietas. En la fiesta solidaria de ayer actuaron varias compañías de payasos, como Lluna de Girona o Pallasos Pipo's, y destacó en especial el humor de Barragán.

No hay comentarios:

Publicar un comentario