miércoles, 27 de marzo de 2013

26 març 2013 (2) El Punt Avui (opinio)

26 març 2013



El PP intoxica vinculant la PAH als “proetarres”
Cifuentes relaciona Colau amb Bildu
La plataforma es “apartidista”





La delegada del govern a Madrid, Cristina Cifuentes, va acusar ahir la portaveu de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) Ada Colau, d’haver donat suport a Bildu, Sortu i altres grups “proetarres” i de tirar endavant una estratègia política radical “a partir del moviment antidesnonaments”.
“Ada Colau i les persones que són a la plataforma han manifestat el seu suport, en determinades ocasions, a Bildu, Sortu i a aquests grups que al meu parer i al de molts espanyols tenen relació amb l’entorn d’ETA”, va assegurar Cifuentes en una entrevista a RNE. Unes hores després d’aquestes  declaracions, la delegada del govern a Madrid va insistir que li agradaria que la PAH aclareixi coses que a ella no li agraden “gens, com el fet que Stop Desnonaments donés suport a una manifestació a favor dels presos d’ETA”. “La plataforma –hi va afegir- ha de desvincular-se completament de tot això i denunciar-ho, perquè tampoc m’agrada que Bildu doni suport a totes les reivindicacions de la plataforma contra els desnonaments”.
Arran d’aquestes declaracions, la portaveu de la PAH, Ada Colau, va dir ahir que la plataforma és “apartidista, independent i plural”.

Opinió:

Ja he contactat personalment amb Ada Colau per oferir-li tota la meva col·laboració ja que, com a víctima d’ETA que soc des de 1987, les declaracions de la senyora Cifuentes me han causat fàstic. Ja ho vaig publicar ahir dimarts en el meu facebook. I deixo caure una pregunta més: qui seran els pròxims “proetarras”.... els afectats per les preferents?
Dic això perquè he rebut un parell de trucades on em demanaven informació sobre la certesa de que una associació de víctimes havia demanat la dimissió de la senyora Cifuentes mentre un altre recolzava les seves paraules. No tinc constància de això al cent per cent però si tinc una cosa clara: el mes correcte es que una decisió de aquest tipus es prengui en una assemblea ja que seria un posicionament polític molt clar que, segurament, no tots els membres de cap entitat compartiran.
I d’altre banda em sorgeix novament una pregunta: si una víctima està en dos associacions que mostren una ideologia totalment antagónica entre les dos... quina sigla representa realment a la víctima?
Per això parlo sempre a títol personal, malgrat conèixer la opinió de moltes víctimes amb les que parlo constantment i que estan absolutament “fora de joc”.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario