lunes, 22 de junio de 2015

22 juny (4) 2015 RAC1 (entrevista) (opinió)

22 juny 2015


"No em van avisar del judici per l'assassinat del meu germá"






http://www.rac1.org/blog/noticies/programes/el-mon-a-rac1/no-em-van-avisar-del-judici-per-lassassinat-del-meu-germa/


El Joan Fructuoso tenia 29 anys quan un cotxe bomba posat per ETA li va segar la vida. L’artefacte anava dirigit a un comboi de la Guàrdia Civil, a la Meridiana de Barcelona. El Joan anava a veure el seu germà, el Jesús Fructuoso. L’estat va jutjar dos dels autors l’any 89. No van avisar la família Fructuoso. L’any 2003, l’atre. Tampoc els van avisar. Ara, jutjaran l’inductor, 28 anys després. Curiosament, el judici és el dia de Sant Joan.


Jesús Fructuoso també ha dit que:

- “No sabia res del judici de l’any 89 als autors materials de l’atemptat on va morir el meu germà. Ningú em va dir res.”
- “Havia trucat un temps abans per si sabien res i em van dir que quan sapiguessin alguna cosa ja ens ho dirien.”
- “No ens vam poder personar contra els assassins del meu germà.”
- “Em vaig assabentar 3 anys després del judici que els havien jutjat.”
- “I em vaig assabentar del judici a Santi Potros per la mort del meu germà mirant la televisió, TV3.”
- “Gairebé no ens deixen personar-nos en la causa perquè ens van dir que no hi havia temps.”
- “Per més inri, el judici és el dia de Sant Joan, el sant del meu germà.”
- “Fins l’any 92 no vaig saber que havien jutjat dos dels assassins del meu germà el 1989.”
- “Sento tristor, ràbia, impotència.”




Robert Manrique ha dit que:

- “Fa 10 dies ens vam assabentar que l’any 2003 havien jutjat Caride Simón per l’atemptat del germà del Jesús.”
- “Hi ha víctimes i víctimes. A algunes, de més nivell, les avisen. I a d’altres no.”
- “És patètic que el Jesús rebi una trucada que li digui que avui s’acaba el termini per presentar-se.”
- “Ens agradaria haver pogut preparar millor el judici. Ara serem acusació particular. Al 89 i al 2003 no vam poder ser.”
- “Haig de saber si els atemptats d’Arróspide com a inductor contra la Danone, Empetrol, Citroën, etc. s’ha fet o no s’ha fet el judici.”
- “Llenço un missatge al nou conseller d’Interior Jordi Jané: a veure quan la Generalitat es dedicarà a buscar les 280 víctimes que els hem passat en un llistat i que no sabem si han tingut judici, si no, on són, com es troben, etc.”
- “Fa una setmana em vaig assabentar que hi ha una víctima d’Hipercor que no havíem localitzat. Va venir una psicòloga i em va dir que tenia un pacient que era víctima i, efectivament, ho és. 28 anys després.”
- “Hi ha víctimes d’ETA que no han cobrat el que els pertoca perquè ningú els ha avisat.”
- “Segurament, Troitiño no vindrà dimecres al judici perquè ja ha pagat. És fora.”

Opinió:

Només dir que es un honor poder col·laborar amb víctimes del terrorisme que son veritables ejemples de dignitat i valentía. La gran majoría ho son i per aqixò sempre em tindrán al seu costat pel que els calgui.
Malauradament, en tots els col·lectius hi han els aprofitats del dolor aliè però, com que el temps posa a cadascú al seu lloc, mica en mica van quedant mes a la llum les seves misèries i les seves mentides. Es una vergonya que des de certes sigles avisin a una víctima tot just el últim día que queda de plaç per personar-se... i et recomanin que parlis immeditament amb un advocat que,  ells mateixos et recomanen. Pagant, es clar.
I si has de pagar, per qué punyetes hi han subvencions per àrees jurídiques en diferents associacions?
Per sort, en proporció del número de persones afectades aquests ejemplars son molt pocs... molt torracollons, pero molt pocs.
I demà cap a Madrid, amb la il·lusió de continuar col·laborant i ajudant i amb el desig de poder ser present en el primer judici sobre terrorisme en el que será acusació particular, com advocat, el meu mestre, amic i gairebé “germà de sang” un guàrdia civil que també va ser víctima de un atemptat a Madrid.
Juan Antonio Corredor, si no lo digo reviento. Ya me conoces.

Això acaba de començar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario