sábado, 5 de mayo de 2018

03 maig 2018 (16) RAC1 (entrevista)

03 maig 2018 


Aplaudeix la dissolució d'ETA: "És una notícia meravellosa perquè ningú més passarà pel que vam passar nosaltres” però “no els puc perdonar mai a la vida"


El Ministeri de l'Interior continua sense reconèixer com a víctimes d’ETA a Nuri Manzanares i el seu marit perquè, tot i perdre dos fills i una germana a Hipercor, no eren físicament al lloc dels fets
Manzanares recorda que "en 30 anys, ningú d'aquí, d'allà i de més enllà ens ha trucat per preguntar-nos com estem"

Robert Manrique afegeix que "l'estat ens diu que estan amb les víctimes i és mentida"

Nuri Manzanares:

"ETA desapareix i no tindran aquest problema, però nosaltres continuem tenint molts problemes burocràtics: sentències que ens han recorregut, moltes coses que ens han denegat... Encara estic esperant que, al cap de 30 anys, havent-me matat els dos fills i la meva germana, algú del Ministeri de l'Interior ens faci una trucada dient-me si necessito alguna cosa. I s'omplen la boca dient que estan amb les víctimes, i tal"
"No hem cobrat els diners que ens pertoquen per aquest cas perquè vam presentar [la reclamació] fora de termini. I al cap de tres o quatre anys encara van jutjar Santi Potros [autor intel·lectual de l'atemptat]"
"El meu marit i jo tenim seqüeles i ens han donat la baixa per malaltia comuna. Vam sol·licitar que les seqüeles fossin per terrorisme. Vam anar a judici i vam guanyar. Vam cobrar uns mesos cobrant però el govern ho va recórrer i ens ho van treure. I al meu home, els meus que havia cobrat de mes, els va haver de retornar. Ens diuen que les seqüeles que tenim no són d'acte terrorista perquè no estàvem allà"
"Ni un polític m'ha trucat en 31 anys per saber com estava. Ni un. Ni d'aquí, ni d'allà ni de més enllà. Vénen a Barcelona a fer actes per les víctimes i a mi que m'han matat els dos fills i la germana, no m'han trucat mai per saber si estic bé o si necessito alguna cosa. Res"
"No cobrem res com a víctimes del terrorisme. Res. Per res"
"La secretària d'estat d'Interior va a Sant Andreu de la Barca [pel tema de l'escola] però a mi encara és hora que algú em truqui"

"Sí [és una meravellosa notícia el final d’ETA]. És una bona notícia perquè ningú més passarà pel que vam passar nosaltres. Cap mare, cap dona podrà dir que li han matat els seus fills o el seu marit. És una molt bona notícia

No hay comentarios:

Publicar un comentario